Първоначално публикувано от danchev63
Покажи съобщение
VDC И ASR
СИСТЕМИ
(По искане за версии / пазари
където е приложимо)
VDC СИСТЕМА (превозно средство
Dynamics Control):
ОБЩИ
VDC е електронна стабилност на превозното средство система за контрол, които действат на въртящ момент и спиране на колелата по диференциран начин, помага да донесе кола обратно към правилния курс в случай на загуба на сцепление.
Докато пътуват с автомобила е подложена на напречните и надлъжните сили, които могат да да се контролира от водача до към когато гумите предлагат адекватно поведение на пътя;
, когато това попада под минималното ниво, колата започва да се отклонява от курса изисква от водача.
Горе всички по неравни повърхности (като например
павета, или поради наличието на вода,
лед или почвата), промени на скоростта (при ускоряване или спиране) и / или курс (Завои или необходимостта да се избегнат пречките) може да доведе до гумите да губят сцепление. Когато сензорите долавят и условия, което би довело до занасяне, системата VDC актове на двигателя и спирачките, генериране стабилизиращ момент.
VDC работата на системата
Система VDC се включва автоматично когато колата е започнала и не може да бъде изключен. Все още обаче е възможно да се намалят извън експлоатация на ASR система натискане съответния бутон в центъра конзола. Основните компоненти на системата VDC са:
- Звеното за електронно управление, които обработва сигнали, получени от различни сензори и води до най-подходящата стратегия;
- Сензор, който засича позицията на кормилното колело;
- Четири сензори, които откриват на въртене скорост на всяко колело;
- Сензор, който открива въртене на кола около вертикалната ос;
- Сензор, който открива със странично ускорение(Центробежна сила).
Производителността на системата нива, по отношение на активните безопасност, не трябва да предизвиква водача да тече безсмислено и неоправдано рискове. Движеща сила за поведение трябва винаги да да са подходящи за условията на повърхността на пътя, визия и трафик. Отговорността за безопасността на движението по пътищата е винаги и така или иначе превозното средство грижа на водача.
Системата VDC помага на водача да запазите контрол на автомобила в в случай на загуба на сцеплението на гумите. Сили, предизвикани от системата VDC да се контролира липсата на стабилност на автомобила винаги и така или иначе зависи на сцепление между гумата и пътната настилка.
Сърцето на системата VDC е сензор, който произхожда от областта на въздухоплаването, който открива завъртане на колата около вертикалната си ос. Центробежните силите, генерирани, когато колата работи на завой са открити от един много чувствителен, сензор за странично ускорение.
Стабилизиране на действие на системата VDC се базира на изчисленията, направени от електронна система за контрол, единица, която обработва сигнали, получени от въртене на волана, страничното ускорение и индивидуални сензори за ротация на колелото. Тези сигнали позволяват на блока за управление За да признае маневра, водачът има намерение да направя, когато завъртите волана
колело. Контролният блок обработва информация, получени от сензори и е следователно може да се открие позиция на колата и я сравнява с траектория на водача биха искали да следват миг от миг. В случай на несъответствие, контролното устройство избира и команди на най-подходящите действия да
донесе на автомобила обратно до необходимата курс в рамките на частица от секундата: спирачна една или повече колела в различен спиране сила и, ако е необходимо, той намалява мощността, предавана от двигателя. Коригиращи действия са се променили и
контролира непрекъснато, докато колата се връща
на задължителен курс.
Действието на система VDC значително повишава активната безопасност на превозното средство при много критични ситуации и е особено полезно, когато на пътя условията на повърхността сцепление се променят.
За VDC, ASR и ABS системи за работа правилно, гумите трябва да бъдат от една и съща марка и тип на всички колела, в перфектни условия и преди всичко на определен тип, марка и размер.
ASR ФУНКЦИЯ (Antislip Регламент "): ОБЩИ ASR система интегрира система VDC контролиране на превозното средство шофиране и следващите в експлоатация автоматично всеки един момент, или както на задвижващите колела, занасяне. Две различни системи за контрол се активират, в зависимост от условията за плъзгане:
- Ако занасяне се отнася както за шофиране колела, защото то е причинено от прекомерно мощност предадена, система ASR намаляване на намаляване на мощността, предавана от на двигателя.
- Ако занасяне се отнася само до едно място за управление колела, система ASR съкращения в автоматично спиране на занасяне колело, с ефект, подобен на този на самостоятелно самоблокиращ диференциал.
Действието на системата ASR е особенополезни при следните условия:
- Влачене на вътрешното колело на прегъвайте, поради ефекта на динамичните промени на товара или над ускоряване.
- Прекомерна власт, предавани колела, също и по отношение на условията на пътната настилка.
- Ускоряване на хлъзгави, заснежени или заледени
повърхности.
- В случай на загуба на сцепление на мокра повърхност (аквапланинг).
Включване на НА ASR ФУНКЦИЯ
ASR Функцията се включва автоматично всеки път, когато двигателят се стартира. При пътуване е възможно да превключите система и отново натискате ключа (A-fig. 144) на централната конзола.
Предупредителна светлина (B-fig. 144) ключ се оказва да се посочи, че системата е изключен.
Ако функцията е изключена по време на пътуване, тя ще се превърне отново автоматично следващия път, когато двигателят се стартира.
ВАЖНО При шофиране на сняг, снабдени с вериги за сняг, ако могат да бъдат полезни за да изключите функцията ASR: в тези условия в действителност, влачене на шофиране колела при потегляне помага да се получи по-добро сцепление.
Рязане на НА VDC СИСТЕМА
Рязането на система VDC е показан от мигането на предупредителна светлина (A-fig. 145) на арматурното табло, да информира водача, че колата е в критично
условия на стабилност и сцепление.
VDC И ASR СИСТЕМА
НЕВЪЗМОЖНОСТТА ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ
В случай на повреди на VDC и ASR системи изключите автоматично и предупредителна светлина (A-fig. 145) на инструмент клъстер свой ред върху горящите постоянно.
В таблицата по-долу обобщава индикации от предупредителни светлини в различните условия на работа. В случай на повреда на VDC или ASR системи, колата се държи като версия, които не са оборудвани с тези системи:
във всички случаи, се препоръчва да контакт Упълномощен Alfa Romeo възможно най-скоро.
Условия за използване на предупредителна система ASR VDC предупреждение светлина ABS предупредителна светлина EBD предупредителна светлина или светлина вина за състоянието на бутона на касетъчните на касетъчните на касетъчните Стартиране на двигателя лампа за около за около за около за около
(Превръщането от ключово значение за MAR) проверяват 4 секунди 4 секунди 4 секунди 4 секунди
Шофиране в
ASR на ASR позволи OFF OFF OFF OFF
Нормален
VDC позволиха
Условия ASR разстояние ASR, увреждания На Off Off Off
Ръчно VDC позволиха
Шофиране в
ASR на ASR активна Off Flashing Off Off
Условия
VDC активни
, които биха могли
ASR разстояние ASR инвалиди На Мига Off Off
причини занасяне
Ръчно VDC активни
ASR ASR система за вина с увреждания На На OFF OFF
Повреда VDC VDC с увреждания На OFF OFF
Повреда VDC / ASR VDC / ASR с увреждания относно Off Off
Повреда ABS ABS / VDC / ASR с увреждания На На На Off
Повреда EBD ABS / VDC / ASR / EBD увреждания На На На На
Това накрая е таблицата но не излиза като такава. За това я оставям така защото горе долу са една под друга колонките.
Comment